Työttömyysturvaa ilman muuta

YTK on yksi Suomen parhaista työpaikoista

10.02.2017

Suomen suurin työttömyyskassa YTK on mukana vuoden 2017 Great Place to Work® -listalla* keskisuurten organisaatioiden sarjassa. YTK:n toimitusjohtaja Auli Hänninen uskoo, että hyvä työpaikka näkyy myös jäsenistölle.

”YTK on yhtä kuin sen työntekijät ja jäsenet. Hyvä työpaikka mahdollistaa innostuneet ja asialleen omistautuneet työntekijät – mikä taas mahdollistaa hyvän asiakaspalvelun”, Hänninen sanoo.

”Loimaan kassana” tunnettu YTK on ensimmäinen Suomen parhaiden työpaikkojen listalle päässyt työttömyyskassa. Julkista tehtävää hoitavat yhteisöt ja järjestöt ovat ylipäätään selvänä vähemmistönä IT-, rahoitus- ja asiantuntijapalveluita tarjoavien yritysten seassa.

”YTK turvaa kuukausittain noin 50 000 jäsenensä toimeentulon. Työmme on tärkeää ja välillä raskastakin, koska kohtaamme ihmisiä, jotka ovat menettäneet elämästään yhden perustan, oman työn. Kun YTK:n työntekijä voi hyvin, hän antaa myös parhaan panoksensa jäsenillemme”, muistuttaa Hänninen.

25-vuotista taivaltaan juhlistavan YTK:n menestys Suomen parhaiden työpaikkojen listalla perustuu Hännisen mukaan yhdessä tekemiseen.

”Vuonna 2014 määrittelimme tavoitteemme ja strategiamme ja aloitimme uuden luvun työyhteisön rakentamisessa yhdessä kaikkien YTK-laisten kanssa. Teemme asioita yhä enemmän kaikki yhdessä”, kertoo Hänninen.

Great Place to Work® -konsultti Anna Rautiainen nostaa esiin YTK:n rohkeuden tehdä muutoksia johtamiseen.

”Samalla YTK on onnistunut kehittämään työpaikan, jossa työntekijät luottavat johtoon, ovat ylpeitä tekemisistään ja nauttivat toistensa kanssa työskentelystä. Muihin vastaavan kokoluokan organisaatioihin verrattuna YTK:n työntekijöillä on voimakkaampi ymmärrys oman työn merkityksestä ja työn yhteiskunnallisesta vaikuttavuudesta”, sanoo Rautiainen.

YTK ei aio tyytyä jo saavutettuihin tavoitteisiin, vaan kehitys jatkuu.

”Tänä vuonna keskiössä ovat ihmisten kohtaaminen ja keskustelu arjessa. Haluamme olla rohkea keskustelija yhteiskunnallisesti, mutta myös sisäisesti on tärkeää, että pystymme sanomaan, kun asiat ovat hyvin tai huonosti”, Auli Hänninen linjaa.

*Great Place to Work® -tutkimus on maailman laajin vuosittainen johtamistutkimus. Suomen parhaat työpaikat listattiin jo 15. kerran. Tänä vuonna tutkimukseen osallistui yhteensä 151 organisaatiota, joissa työskentelee noin 49 000 työntekijää. Organisaatiot on luokiteltu kolmeen eri sarjaan: pienet organisaatiot (15–49 työntekijää), keskisuuret organisaatiot (50–499 työntekijää) sekä suuret organisaatiot (vähintään 500 työntekijää). Kaksi kolmasosaa tutkimuksen pisteistä tulee suoraan työntekijöiden kokemuksesta (Trust Index ©) ja loput pisteistä muodostuvat yrityksen johtamiskäytännöistä tehtävästä asiantuntija-arvioinnista (Culture Audit ©).

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Auli Hänninen, puh. 0400 415 230 | auli.hanninen@ytk.fi

YTK Yleinen työttömyyskassa, ”Loimaan kassa”
Yleinen työttömyyskassa YTK on kaikkien palkansaajien työttömyyskassa, joka vakuuttaa yli 380.000 suomalaista palkansaajaa työttömyyden varalta. Jäsenmäärältään YTK on Suomen suurin työttömyyskassa ja sen toimintaa valvoo Finanssivalvonta. Loimaalla YTK:n toimistossa työskentelee 130 ansioturvan ammattilaista.  www.ytk.fi

Liity tästä
Laske päivärahasi