Työttömyysturvaa ilman muuta
Työttömyysturvaa ilman muuta
Työttömyysturvaa ilman muuta
Aarkisto

20.07 2017

Miten parannamme sinun asiointikokemustasi?

Kirjoittanut: Heli Salonen, asiakkuuspäällikkö

Asiakaskokemusta parantaaksemme olemme alkukesän aikana tehneet sisäiseen käyttöömme asiakasnäkymää, joka tuo asiakkaistamme esille tärkeimmät tiedot helposti ja kätevästi yhdellä silmäyksellä. Näkymä rakentuu sähköisen asioinnin myötä käyttöömme tehdyn viestikeskuksen pohjalle. Se ei asiakkaalle suoranaisesti tule näkymään, muuten kuin osana parempaa, nopeampaa ja sujuvampaa asiakaspalvelua.

Viestikeskuksella tarkoitetaan näkymää, jonka kautta vastaamme asiakkaiden OmaYTK:sta lähettämiin viesteihin tai tiedustelemme vastavuoroisesti asiakkailtamme esimerkiksi hakemukseen liittyviä lisätietoja. Asiakaskokemusta asiakasnäkymä parantaa jatkossa nopeuttamalla asiakkaan tilanteen selvittämistä, esimerkiksi puhelun saapuessa avautuu näkymä automaattisesti, joten asiakasneuvoja ei joudu etsimään tietoja monen eri järjestelmän kautta.

Näkymässä korostetaan puuttuvia tietoja, eli esimerkiksi nykypäivänä yhteydenpidossa tärkeän sähköpostin puuttuessa huomaamme helposti pyytää sen asiakkaalta. Sähköposti kannattaa aina pitää ajan tasalla, paperipostista siirryttäessä sähköiseen viestintään se helpottaa asiointia, kun voimme esimerkiksi OmaYTK- viestistä lähettää sähköposti-ilmoituksen.

Viestikeskuksessa vastaamme tällä hetkellä OmaYTK:n kautta tulleisiin viesteihin, mutta kehitämme sitä edelleen, jotta voimme jatkossa vastata sitä kautta myös sähköposteihin. Myös puhelut tullaan yhdistämään tähän näkymään. Näemme siis samasta näkymästä kaikki asiakkaan yhteydenotot ja viimeaikaisen asiointihistorian samalla silmäyksellä. Tämä antaa meille kuvan kokonaisuudesta, jonka perusteella asiakkaan tilanne on entistä helpompi saada nopeasti selville ja tätä kautta auttaa häntä ratkaisemaan asiansa. 

Miten sinä olet kokenut asiointisi meillä onnistuvan? Kerro meille kokemuksesi, olemme aina kiinnostuneita kuulemaan niin positiiviset kuin negatiiviset terveisesi, asiakasta montaa eri kautta kuuntelemalla voimme kehittää asiakaspalveluamme Suomen parhaaksi.

Kommentit
0
Jätä kommentti

Kirjoita kenttään yllä olevassa kuvassa näkyvät merkit. Etkö saa selvää? Muuta tekstiä.
 
Viimeisimmät kommentit
Aiheet

Byrokratia Muutoksenhaku Yrittäjyys asiakaspalvelu jäsenyys opiskelu perustulo te-palvelut ulkomaat vuorottelu

Arkisto
> Katso kaikki