Työttömyysturvaa ilman muuta
Työttömyysturvaa ilman muuta
Työttömyysturvaa ilman muuta
Jäsenpalvelut

OmaYTK-palvelu

1. Miten kirjaudun OmaYTK-palveluun?
2. Miten vaihdan OmaYTK-palvelun salasanani?
3. Olen unohtanut salasanani, miten saan uuden?
4. Miksi en pääse kirjautumaan oma YTK-palveluun?
5. Miksi Oma-YTK ei toimi mobiililaitteella?

1. Miten kirjaudun OmaYTK-palveluun?

  • Käytätkö palvelua ensimmäistä kertaa?

Jos et ole koskaan aiemmin käyttänyt OmaYTK-palvelua, sinun on ensin rekisteröidyttävä palvelun käyttäjäksi. Rekisteröityminen tapahtuu joko pankkitunnuksilla tai jos sinulla ei ole tarvittavan pankin tunnuksia, voit myös tilata tunnukset kirjeitse tästä linkistä. Pankit, joiden tunnuksilla voit kirjautua: Nordea, Danske Bank, Osuuspankki, Säästöpankki, Handelsbanken. Jos tilaat tunnukset kirjeitse, palvelu kysyy sinulta jäsennumeroasi, jonka löydät esimerkiksi jäsenmaksulaskustasi sekä syntymäaikaa, joka tulee antaa muodossa ppkkvv.

Pankkitunnistautumisen jälkeen palvelu antaa sinulle salasanan, jonka voit myöhemmin vaihtaa. Katso ohjeet salasanan vaihtamiseen kohdasta 2. OmaYTK-palvelu on nyt käytettävissäsi.

  • Oletko jo rekisteröitynyt käyttäjäksi?

Kun olet ensimmäisellä kerralla tehnyt rekisteröitymisen pankkitunnuksilla tai postitse tilaamillasi tunnuksilla, et voi enää tehdä rekisteröitymistä (pankkitunnistautumista) uudelleen. Jatkossa kirjaudut OmaYTK-palveluun jäsennumerollasi ja salasanalla, jonka sait rekisteröitymisen yhteydessä. Huom! Salasanan voit vaihtaa helpommin muistettavaan muotoon. Katso ohjeet salasanan vaihtamiseen kohdasta 2.

2. Miten vaihdan OmaYTK-palvelun salasanani?

Kirjaudu OmaYTK-palveluun nykyisellä salasanallasi. Valitse välilehti Jäsentiedot ja sen jälkeen sivun vasemmasta reunasta Salasanan vaihto. Seuraavaksi palvelu pyytää sinua kirjoittamaan ensin nykyisen salasanasi ja sen jälkeen uuden itse valitsemasi salasanan kahteen kertaan. Salasanan tulee olla vähintään kahdeksan merkkiä pitkä ja siinä tulee olla vähintään kahta seuraavista merkkijoukoista: pienet kirjaimet, isot kirjaimet, numerot.

3. Olen unohtanut salasanani, miten saan uuden?

Klikkaa Unohtuiko salasana -linkkiä YTK:n etusivulla tai OmaYTK-palvelun kirjautumissivulla. Kirjoita kenttään käyttäjätunnuksesi, joka on sama kuin jäsennumerosi. Valitse vielä, haluatko tilata salasanan tekstiviestinä vai sähköpostina. Kirjaudu OmaYTK-palveluun ja kirjoita jäsennumerosi ja tekstiviestinä tai sähköpostina saamasi salasana. Varmista, että kirjoitat uuden salasanasi juuri siinä muodossa, kuin sen olet saanut (isot ja pienet kirjaimet, ei välilyöntejä). Kirjautumisen jälkeen sinun tulee vaihtaa itsellesi uusi, haluamasi salasana. Salasanan tulee olla 8-12 merkkiä pitkä. Siinä tulee olla vähintään kahta seuraavista merkkijoukoista: pienet kirjaimet, isot kirjaimet, numerot. Salasanan vaihtamisen jälkeen voit jatkaa OmaYTK-palveluun.

 

4. Miksi en pääse kirjautumaan OmaYTK-palveluun?

  • Yritätkö kirjautua OmaYTK:hon ensimmäistä kertaa? Katso ohjeet rekisteröitymiseen tästä.
  • Jos olet jo aiemmin käyttänyt palvelua, muista kirjautua sisään jäsennumerollasi ja salasanallasi. Pankkitunnuksilla palveluun kirjaudutaan vain ensimmäisen rekisteröitymisen yhteydessä.
  • Varmista, että käyttäjätunnuksena on YTK:n jäsennumerosi, ei esimerkiksi YTK-yhdistyksen jäsennumero.
  • Varmista, että salasanasi on oikein. Huomioi salasanassa isot ja pienet kirjaimet ja varmista, ettei salasanaan ole kopioitunut esimerkiksi välilyöntiä.
  • Tyhjennä selaimen välimuisti. Katso ohjeet tästä.
  • Kokeile kirjautumista toisella internet-selaimella. Suositeltuja selaimia ovat Internet Explorer, Mozilla Firefox ja Chrome. Tarkista myös käyttämäsi selainversio ja päivitä tarvittaessa uudempaan.
  • Tarkista, onko kyseessä laajempi ongelma, josta on ilmoitettu häiriötiedotteella nettisivujemme ylälaidassa tai onko asiasta uutista Ajankohtaista-osiossa. Jos uutinen tai tiedote asiasta löytyy, olemme jo korjaamassa ongelmaa.

5. Miksi OmaYTK ei toimi mobiililaitteella?

Koska eri laitteiden ja selainten yhdistelmiä on paljon, emme voi taata OmaYTK-palvelun toimivuutta kaikilla yhdistelmillä. Kokeile ladata mobiililaitteeseesi sovelluskaupasta uusi selain, esimerkiksi Internet Explorer tai Mozilla Firefox. Laitteen oma selain ei välttämättä tue OmaYTK-palvelua.

Liity tästä
Laske päivärahasi
YTK:n blogi