Puhelinpalvelumme on avoinna ma-to klo 10-14. Asiakaspalvelupisteemme Loimaalla on suljettu toistaiseksi.

Ajantasaista tietoa hakemusten käsittelystä

Päivitämme tälle sivulle joka arkipäivä kello 9.00 ajantasaiset tiedot hakemuskäsittelyn tilanteesta sekä uusista hakemus-, puhelu- ja viestimääristä. Oman hakemuksesi käsittelytilanteen voit tarkistaa OmaYTK:sta

Tilanne tänään 7.7.2020:

Käsittelyssä
Saapunut
Jonon pituus
​​​​​​​päivinä
Jonossa
​​​​​​​yhteensä
​​​​​​​kpl
Ensimmäiset hakemukset
10.5.
58
18 592
Jatkohakemukset ​​​​​​​
​​​​​​​(esim. osa-aikatyö, muita muutoksia)
2.6.
35
28 619
Jatkohakemukset (ensimmäinen hakemus
käsitelty ja päätös annettu, kokonaan
​​​​​​​työtön, ei liitteitä ​​​​​​​tai muita muutoksia)
7.7.
0
0
OmaYTK:n kautta lähetetyt viestit
3.7.
4
1 724
  • Taulukko kertoo minä päivänä saapuneita hakemuksia meillä on tänään käsittelyssä. "Käsittelyssä" sarake kertoo hakemustyypin ja "Saapunut" sarake kertoo tänään käsittelyssä olevan vanhimman hakemuksen saapumispäivän. "Jonon pituus päivinä" sarake kertoo hakemuksen saapumispäivän ja tämän päivän välisen erotuksen kalenteripäivinä. Kuluvaa päivää ei lasketa mukaan.

  • Otamme ensimmäiset hakemukset käsittelyyn saapumisjärjestyksessä. Tarvittaessa pyydämme sinulta lisätietoja. Nämä hakemukset ovat ruuhkautuneet koronakevään aikana.

    Jos työttömyys tai lomautus jatkuu ja teet jatkohakemuksen, eikä jatkohakemuksessasi ole mitään muutoksia edellisen hakemuksen jäljiltä, päätyy jatkohakemus automaattimaksuun ja suoritus näkyy tililläsi kahden pankkipäivän kuluttua hakemuksen saapumisesta. Nämä hakemukset eivät ole ruuhkautuneet. On kuitenkin mahdollista, että emme ole vielä ehtineet käsitellä ensihakemustasi. Silloin emme voi suoraan maksaa jatkohakemustakaan. Kun käsittelemme ensihakemuksen, käsittelemme siinä samassa yhteydessä myös jatkohakemuksen.

    Jos jatkohakemuksella on työpäiviä tai mitä tahansa muutoksia, käsittelemme nämä hakemukset käsin. Tarvittaessa pyydämme sinulta lisätietoja. Näiden hakemusten käsittely on jonkin verran viivästynyt koronakevään aikana.

  • Yllä olevassa taulukossa jonon pituus ilmoitetaan kalenteripäivinä. Jonon pituus on erotus tämän päivän ja tänään käsittelyssä olevien hakemusten saapumispäivän välillä siten, että kuluvaa päivää ei lasketa mukaan. Kun esimerkiksi 25.5. käsittelimme 19.4. saapuneita hakemuksia, oli jonon pituus näiden erotus ilman viimeistä päivää, eli 36 päivää.

  • Jonon pituus ei ole tarkalleen se aika, jonka joudut odottamaan oman hakemuksesi käsittelyä. Esimerkiksi 19.4. tuli tuhansia hakemuksia ja käsittelimme niitä hakemuksia monta päivää. Jonon pituus päivinä voi siis kasvaa, vaikka hakemusten määrä jonossa vähenee.

    Lisäksi kaikkia hakemuksia ei välttämättä saada heti käsiteltyä loppuun saakka, vaikka niiden käsittely aloitetaan. Näin voi olla esimerkiksi silloin, jos joudumme pyytämään lisää selvityksiä tai TE-toimiston lausunto puuttuu. Saatoimme esimerkiksi 25.5. ottaa käsittelyyn 19.4. saapuneen hakemuksen, mutta saimme sen käsiteltyä vasta 29.5, kun saimme palkanlaskijalta pyytämämme lisäselvityksen.

    Huomaa myös, että jono on eri pituinen riippuen siitä, millainen hakemus on kysessä. Ensihakemusten jono on kaikkein pisin, koska näiden hakemusten käsittely vaatii eniten käsityötä. Sen sijaan jatkohakemus, jossa ei ole muutoksia, menee automaattisesti maksuun, joten siinä jono on 0 päivää. Jos jatkohakemuksella on työpäiviä tai muita muutoksia, vaatii käsittely käsityötä, joten jono näissä hakemuksissa on koronakevään aikana ruuhkautunut.


Hakemusmäärät 2020, koko vuoden kertymä

  • Hakemuksia saapunut
  • Hakemuksia käsitelty

Päiväkohtaiset hakemusmäärät 2020

  • Hakemuksia saapunut
  • Hakemuksia käsitelty

Tilastotietoa 2020

Hakemukset
6.7.
Yhteensä 2020 alusta
Yhteensä 2019
Ensimmäisiä hakemuksia saapunut
560
78 439
45 201
Jatkohakemuksia saapunut
3 093
338 298
427 292
Hakemuksia käsitelty
4 124
371 680
473 331
Hakemuksia käsittelemättä
47 211
-
-
Puhelut
6.7.
Yhteensä vuoden alusta
Saapuneita puheluita
844
92 283
Vastattuja puheluita
612
63 655
Viestit
6.7.
Yhteensä vuoden alusta
Saapuneita viestejä
926
128 684
Lähetettyjä viestejä
1 690
159 141
Vastausta odottavia viestejä
1 874
-
Chat-keskustelut
6.7.
Yhteensä vuoden alusta
Chatbot Iiriksen keskustelut
415
89 250
Asiakasneuvojan keskustelut
52
7 973
Tekijät hoidettujen töiden takana
Henkilömäärä
Muutos vuoden alusta
Neuvonta ja etuuskäsittely
218
+118
Tukitoiminnot
44
+6
Jäsenmäärä
7.7.2020
Jäseniä yhteensä
470 328