YTK:n asiakaspalvelu palkittiin

Yleinen työttömyyskassa YTK sijoittui toiseksi Bisnoden jo viidettä kertaa järjestetyssä Asiakkaan ääni -vertailussa. Palkinto perustuu asiakkaiden antamiin asiakaspalautteisiin. Voiton samassa sarjassa vei työeläkeyhtiö Elon vakuutuspalvelut.

”Asiakaspalvelun kehittäminen on yksi tärkeimmistä strategisista painopisteistämme, joten tämä tunnustus on todella upea asia”, sanoo YTK:n toimitusjohtaja Sanna Alamäki. ”Saamme asiakkailtamme jatkuvasti hienoa palautetta”, kertoo Rauni Hirviniemi, joka keskittyy asiakaspalvelun kehittämiseen YTK:ssa. ”Asiakkaan ääni -vertailu kertoo meille, miten onnistumme suhteessa muihin toimijoihin ja myös miten olemme itse kehittyneet”, Hirviniemi jatkaa.

YTK palvelee asiakkaitaan puhelimitse, chatissä, sähköpostissa ja omissa kanavissa. Asiakaspalvelun yhteydenottoja on vuosittain satoja tuhansia. ”Yksi asiakkaille tärkeimmistä kriteereistä on asiakaspalvelun nopeus. Asiakas pohtii usein tärkeitä toimeentuloonsa liittyviä asioita, joten vastauksen saaminen nopeasti on valtavan tärkeää. Sivuillamme voi seurata asiakaspalvelun tilannetta ja ajoittaa esimerkiksi yhteydenottonsa sellaiseen hetkeen, jolloin on rauhallisempaa”, Hirviniemi neuvoo.

YTK:ssa on jäseniä reilusti yli 400 000, joten asiakaspalvelun kehittäminen ei tapahdu aivan pienillä tempuilla. ”Käytämme uusinta teknologiaa ja kehitämme osaajia jatkuvasti, jotta pysymme asiakaspalvelun huipulla. Tunnustus tällaisessa kilpailussa on tärkeä etappi”, toimitusjohtaja Alamäki toteaa.

Asiakkaan Ääni -indeksi 

Asiakkaan Ääni on Bisnode Oy:n indeksi, joka lasketaan satojen tuhansien asiakaspalautteiden pohjalta ja se korreloi Net Promoter Scoren kanssa. Asiakkaan Ääni on tunnustus ja osoitus siitä, että laadukkaat asiakaskohtaamiset ovat lähtökohtana yrityksen jokapäiväisessä työssä.

​​​​​​​YTK:n asiakaspalvelu

• palvelee sähköpostissa, chatissä, omissa verkkopalveluissa ja puhelimessa
​​​​​​​• yhteydenottoja noin 200 000 vuodessa

Näistä puhutaan

Takaisin Pulssin etusivulle