Asiakaspalveluviikko: Aitoja kohtaamisia ympäri Suomen

Anne Rautu, markkinointipäällikkö, YTK

Kun #asiakaspalveluviikko maanantaina alkoi, kirjoitimme siitä, kuinka monta erilaista asiakaskohtaamista meillä on vuodessa (linkki jutun lopussa). Nämä 2,5 miljoonaa kohtaamista painottuvat sähköisiin kohtaamisiin verkkopalvelun, viestien ja puhelimen välityksellä. Siksi koemme erityisen arvokkaina kaikki ne tapahtumat, joissa pääsemme kohtaamaan jäsenemme myös kasvokkain.

YTK-Yhdistys on järjestänyt jäsenistölleen Rekrypäivä ja myöhemmin Rekryklubi nimellä kulkevia rekrytapahtumia nyt muutaman vuoden ajan.

YTK-Yhdistyksen tarkoituksena on tarjota lisäturvaa YTK:n jäsenille ja valmentaa jäseniään työelämän muutoksissa. Rekryklubi-tapahtumat ovat olleet mitä mainioin keino näiden tavoitteiden saavuttamisessa! Tapahtumissa ammattilaiset ovat antamassa vinkkejä mm. siihen, miten sosiaalista mediaa voi hyödyntää työnhaussa, miten itseään voi brändätä tai minkälainen on hyvä CV. Lisäksi paikalla on yhteistyökumppaneita esittelemässä työpaikkatarjontaansa. Olemme onnistuneet tapahtumien järjestämisessä ilmeisen hyvin, sillä 100% kävijöistä suosittelisi tapahtumaa ystävälleen.

Tapahtumia on järjestetty Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä viime vuonna ensimmäistä kertaa myös Oulussa saakka. Yhteensä tapahtumia on vuodessa noin kuusi. Yhteen tapahtumaan mahtuu kerralla 100, joten henkilökohtaisia kohtaamisia valmennuksen merkeissä meillä on vuodessa 600. Osallistumme vuosittain myös erilaisiin messu- ja oppilaitostapahtumiin, joten todellinen kohtaamisten määrä on moninkertainen.

Kun ainoa toimipisteemme sijaitsee pienessä maaseutukaupungissa Loimaalla, jossa asiakkaita käy harvakseltaan, on mahtavaa, että pääsemme näiden tapahtumien merkeissä kentälle tapaamaan jäsenistöämme. On tärkeää, että olemme näkyvillä jäsenistöllemme siellä, missä he ovat, mutta lisäksi nämä ovat tärkeitä tapahtumia myös henkilöstöllemme. Työn mielekkyys säilyy, kun välillä voi karistaa toimiston pölyt harteilta ja päästä kuulemaan jäsenten kiitoksia ja toiveita ihan henkilökohtaisesti. Ja näitä kiitoksia todella kuulee! Aivan mahtavaa, että rohkenette esittää kiitoksia niin avoimesti! Ne antavat meille valtavasti voimaa.

#Asiakaspalveluviiikko -teema jatkuu vielä huomisen, mutta ei suinkaan unohdeta tärkeää teemaa tähän vaan jatketaan hyvän - jopa timanttisen asiakaspalvelun tekemistä joka päivä!

(Lue myös edellinen kirjoitus: Ratkaisukeskeinen ja ymmärtävä kohtaaminen palkitsevat tunnetasolla)

Huom.

 Tämän vuoden viimeiset Rekryklubi-tapahtumat järjestetään Tampereella 10.10. ja Oulussa 29.11.


Käsittelemme tässä blogissa työttömyysturvan ja työelämän ilmiöitä. Kirjoituksilla osallistumme yhteiskunnalliseen keskusteluun ja pohdimme ajankohtaisia tapahtumia. Blogi ei ole neuvontaa. Neuvontaa työttömyysturva-asioissa saat asiakaspalvelustamme sekä ohjeet ja tuki -osiosta.

Näistä puhutaan

Takaisin Pulssin etusivulle

Linkki kyselyyn