Puhelinpalvelussa ajoittaista ruuhkaa

Puhelinpalvelussamme on olla ajoittaista ruuhkaa. Pahoittelut! Vastaamme puhelimeen parhaamme mukaan. Voit ottaa meihin yhteyttä myös muilla tavoin.

Työttömyys ja lomautukset ovat pysyneet korkealla ja monella on kysyttävää ansioturvasta ja sen hakemisesta. Me haluamme, että kenenkään ei tarvitse kantaa ylimääräistä huolta. Puhelu on henkilökohtainen ja hyvä tapa hoitaa ansioturvaan liittyviä asioita. Vastaamme puhelimeen joka arkipäivä klo 10-14. 

Vaikka puhelimessa on ajoittain ruuhkaa, ei hätää. Autamme sinua myös monessa muussa kanavassa:

  1. Chatbot-Iiris vastaa nettisivuillamme 24 h ja lisäksi neuvojat vastaavat chatissä joka arkipäivä klo 10-15.
  2. Vastaamme kaikkiin OmaYTK-viesteihin muutamassa päivässä. Lisäksi hakemuksen käsittelyn yhteydessä tarkistamme viestit. OmaYTK:hon kannattaa laittaa suoraan mieltä vaivaava kysymys; pelkkä soittopyyntö vie asiaa hitaammin eteenpäin. 
  3. ​​​​​​​Nettisivujemme tietopankista löydät kattavasti neuvoja työttömyysturvaan ja jäsenyyteen liittyvissä kysymyksissä.
  4. Olemme koonneet nettisivuillemme vastauksia muutamiin yleisimpiin kysymyksiin.
  5. Kuuntele saatko vastauksen puhelimen jonotiedotteista. Olemme sinne koonneet vastauksia muutamiin yleisimpiin kysymyksiin.
  6. Yleisiä neuvoja voimme antaa myös esimerkiksi Facebookissa ja Twitterissä.
  7. Voit myös kokeilla netin hakukoneita. Kirjoita kysymykseen mukaan YTK, niin löydät aihetta käsittelevät jutut nettisivuiltamme.