Vastamme nopeasti

Työttömyys ja lomautukset ovat pysyneet korkealla ja monella on ollut kysyttävää ansioturvasta ja sen hakemisesta. Tämä näkyi alkuvuonna asiakaspalvelussamme ruuhkana, joka on nyt hoidettu.

Alkuvuonna asiakaspalvelussamme oli ajoittain ruuhkaa. Esimerkiksi puhelimella oli päivän kiireisimpiin aikoihin hankala meitä tavoittaa ja OmaYTK:n kautta lähetettyihin viesteihin saimme vastattua muutaman päivän sisällä.

Neuvonnan tarve on hieman tasaantunut ja me olemme saaneet lisää osaavia tekijöitä joukkoomme. Tulokset näkyvät jo, sillä vastausprosenttimme puhelimessa on yli 90 ja viesteihin vastaamme jo jopa saman päivän aikana.

Meidän mielestämme kenenkään ei tarvitse kantaa ylimääräistä huolta työttömyysturvastaan. Siksi olemme rakentaneet monta joustavaa väylää sinun löytää ratkaisu mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Tässä vielä muistilista siitä, miten voit ottaa meihin yhteyttä:

  1. Puhelu on henkilökohtainen ja hyvä tapa hoitaa ansioturvaan liittyviä asioita. Tällä hetkellä vastaamme puhelimeen joka arkipäivä klo 10-14. Toukokuun alkupuolella laajennamme puhelimen aukioloaikoja. 
  2. Chatbot-Iiris vastaa nettisivuillamme 24/7 eli viikon ja vuorokauden ympäri. Lisäksi neuvojat vastaavat chatissä joka arkipäivä klo 10-15.
  3. OmaYTK on hyvä tapa hoitaa hakemukseen liittyvät asiat. Vastaamme parhaimmillaan jo saman päivän aikana. Lisäksi tarkistamme viestit aina hakemuksen käsittelyn yhteydessä.
  4. ​​​​​​​Nettisivujemme tietopankista löydät kattavasti neuvoja työttömyysturvaan ja jäsenyyteen liittyvissä kysymyksissä.
  5. Olemme myös koonneet nettisivuillemme vastauksia muutamiin yleisimpiin kysymyksiin.
  6. Kuuntele, saatko vastauksen puhelimen jonotiedotteista. Olemme sinne koonneet vastauksia yleisimpiin kysymyksiin.
  7. Yleisiä neuvoja voimme antaa myös esimerkiksi Facebookissa ja Twitterissä.
  8. Voit myös kokeilla netin hakukoneita. Kirjoita kysymykseen mukaan YTK, niin löydät aihetta käsittelevät jutut nettisivuiltamme.

Sinua varten

Lue blogikirjoitus, jossa työttömyysturvaneuvojamme Maarit Nevalainen pohtii asiakaspalveluamme ihmisyydestä kumpuavien tarpeiden kautta.